Використання методу бесіди як засобу удосконалення навичок естетичного сприймання мистецьких творів у початкових класах

  Àëåêñååâà Â. ×òî òàêîå èñêóñòâî? Ì.: Ñîâ. õóäîæíèê, 1985. 260ñ. ÀëåêñþêÀ.Ì. Âçàºìîä³ÿ ôîðì îðãàí³çàö³¿ ³ ìåòîä³â íàâ÷àííÿ// Ðàä. øêîëà.

Використання методу бесіди як засобу удосконалення навичок естетичного сприймання мистецьких творів у початкових класах

Дипломная работа

Педагогика

Другие дипломы по предмету

Педагогика

Сдать работу со 100% гаранией

Зміст

 

Вступ

1. Теоретичні основи дослідження

1.1 Сутність, зміст та види бесіди як методу навчання

1.2 Сприймання мистецьких творів у початковій школі

2. Методика експериментального дослідження

2.1 Розвиток навичок сприймання малюнків у молодших школярів

2.2 Îðãàí³çàö³ÿ ïðîöåñó ñïðèéìàííÿ ìèñòåöüêîãî òâîðó

2.3 Ðåçóëüòàòèâí³ñòü åêñïåðèìåíòàëüíîãî äîñë³äæåííÿ

Висновки

Ñïèñîê âèêîðèñòàíèõ äæåðåë

 

 

Âñòóï

 

Âèõîâíà ðîëü ìèñòåöòâà ïîçíà÷àºòüñÿ äóæå ðàíî. Ìè íàâ³òü ³ íå ïîì³÷àºìî öüîãî. Ëþáîâ äî ð³äíîãî íàðîäó, ãåðî¿çì, áëàãîðîäñòâî, ëþáîâ äî äîáðà ³ íåíàâèñòü äî çëà âèíèêàþòü ó ñâ³äîìîñò³ ùå çîâñ³ì ìàëåíüêî¿ äèòèíè ï³ä âïëèâîì ïåðøèõ êàçîê, ï³ñåíü, ìàëþíê³â. Ïåðø³ çóñòð³÷³ ëþäèíè ç ëþáîâ'þ ³ äðóæáîþ, ç âåëèêèìè ðàäîùàìè ³ ñòðàæäàííÿìè â³äáóâàþòüñÿ ñïî÷àòêó íàé÷àñò³øå íà ñòîð³íêàõ êíèã, íà åêðàíàõ ê³íî, ó ï³ñí³, ó òåàòð³, à âæå ïîò³ì ó æèòò³.

Òâîðè ìèñòåöòâà º íàéâàæëèâ³øèì çàñîáîì ï³äíåñåííÿ êóëüòóðè, îñâ³òè, çàãàëüíîãî ³íòåëåêòóàëüíîãî ðîçâèòêó îñîáèñòîñò³. Àëå «äëÿ òîãî, ùîá òâîðè ìèñòåöòâà â÷èëè êðàùå â³ä÷óâàòè ³ ðîçóì³òè æèòòÿ, òðåáà áóòè õóäîæíüî ãðàìîòíîþ ëþäèíîþ» [30, 62]. ³ä õóäîæíüî¿ îñâ³òè ëþäèíè çíà÷íîþ ì³ðîþ çàëåæàòü ãëèáèíà òà çì³ñò åñòåòè÷íèõ ïî÷óòò³â ³ îö³íîê, ôîðìóâàííÿ åñòåòè÷íèõ ñìàê³â òà ³äåàë³â.

Ïîòð³áíà ïåâíà êóëüòóðà ðîçóìó ³ ïî÷óòò³â, ùîá òâîð³ííÿ âåëèêîãî õóäîæíèêà ðîçêðèëî ïåðåä íàìè âñå ñâîº áàãàòñòâî. Ñïðèéìàòè òâîðè ìèñòåöòâà íå ìîæíà áåç çàòðàòè ïåâíèõ ðîçóìîâèõ ñèë, áåç çîñåðåäæåíîñò³ ¿õ íà õóäîæíüîìó òâîð³. Âîäíî÷àñ ñïðàâæí³é òâ³ð ìèñòåöòâà ùåäðî â³ääÿ÷èòü, çáàãàòèâøè ðîçóì ³ ïî÷óòòÿ ëþäèíè.

Äëÿ òîãî ùîá òâ³ð ìèñòåöòâà ðîçêðèâàâñÿ ïåðåä ëþäèíîþ â ñâîºìó ï³çíàâàëüíîìó, åñòåòè÷íîìó ³ ìîðàëüíîìó çíà÷åíí³, òðåáà «ðîçâèâàòè çäàòí³ñòü ñïðèéìàòè òâîðè ìèñòåöòâà ÿê õóäîæíº â³äîáðàæåííÿ. Äëÿ öüîãî òðåáà íàâ÷èòèñÿ ñïðèéìàòè íå ëèøå ïðåäìåò çîáðàæåííÿ, à é ³äåéíèé çì³ñò çîáðàæåíîãî, àâòîðñüêå ñòàâëåííÿ äî ïîä³é, â³ä÷óâàòè ñâîºð³äí³ñòü éîãî âèðàæàëüíèõ çàñîá³â. Óñå öå ïðèõîäèòü íå ñàìî ñîáîþ, à âíàñë³äîê íàïîëåãëèâî¿, âäóìëèâî¿ ðîáîòè ç ä³òüìè» [11, 101]. dzñòàâëåííÿ ÿâèù, â³äîáðàæåíèõ ó õóäîæí³õ îáðàçàõ ç ÿâèùàìè æèòòÿ ðîçêðèâຠïåðåä ä³òüìè õàðàêòåðí³ ñòîðîíè îñ

Похожие работы

1 2 3 4 5 > >>