Система координат канви

Курсовой проект - Компьютеры, программирование

Другие курсовые по предмету Компьютеры, программирование

Скачать Бесплатно!
Для того чтобы скачать эту работу.
1. Пожалуйста введите слова с картинки:

2. И нажмите на эту кнопку.
закрыть



Зміст

 

Вступ

Розділ 1. Теоретична частина

1.1 Компонент Image і деякі його властивості

1.2 Вивід зображень за допомогою пікселів

1.3 Збереження конфігурації в файлах .ini

Розділ 2. Практична частина

2.1 Код гри

2.2 Опис гри

Висновок

Використана література

Додатки

 

Вступ

 

Багато компонентів в C++Builder мають властивість Canvas (канва, полотно), є областю компоненту, на якій можна малювати або відображати готові зображення. Цю властивість мають форми, графічні компоненти Image, PaintBox, Bitmap і багато інших. Канва містить властивості і методи, що істотно спрощують графіку C++Builder. Всі складні взаємодії з системою заховані для користувача, так що малювати в C++Builder може людина абсолютно не досвідчена в машинній графіці.

Кожна точка канви має координати X і Y. Система координат канви, як і скрізь в C++Builde, має початком лівий верхній кут канви. Координата X зростає при переміщенні зліва направо, а координат Y при переміщенні зверху вниз.

З координатами ви вже мали справу багато разів, але поки вас не дуже цікавило, що стоїть за ними, в яких одиницях вони вимірюються. Координати вимірюються в пікселах. Піксел це найменший елемент поверхні малюнка, з яким можна маніпулювати. Найважливіша властивість піксела його колір. Для опису кольору використовується тип TColor. З кольором ви зустрічаєтеся практично в кожному компоненті і знаєте, що в C++Builder визначена безліч констант типу TColor. Одні з них безпосередньо визначають кольори (наприклад clBlue синій), інші визначають кольори елементів вікон, які можуть мінятися залежно від вибраної користувачем палітри квітів Windows (наприклад, clBtnFace колір поверхні кнопок).

 

Розділ 1. Теоретична частина

 

  1. Компонент Image і деякі його властивості

 

Нерідко виникає потреба прикрасити своє застосування якимись картинками. Це може бути графічна заставка, що є логотипом вашого застосування. Або це можуть бути фотографії при розробці застосування, що працює з базою даних співробітників якоїсь установи. У першому випадку вам буде потрібно компонент Image, розташований на сторінці Additional бібліотеки компонентів, в другому його аналог DBImage, повязаний з даними і розташований на сторінці Data Controls.

Почнемо знайомство з цими компонентами. Відкрийте нове застосування і перенесіть на форму компонент Image. Його властивість, яка може містити картинку, Picture. Натисніть на кнопку з багатокрапкою біля цієї властивості або просто зробіть подвійне клацання на Image, і перед вами відкриється вікно Picture Editor, що дозволяє завантажити у властивість Picture який-небудь графічний файл (кнопка Load), а також зберегти відкритий файл під новим імям або в новому каталозі. Клацніть на Load, щоб завантажити графічний файл. Перед вами відкриється вікно Load Picture. У міру переміщення курсора в списку по графічних файлах в правому вікні відображаються зображення, що містяться в них. Ви можете знайти графічні файли в каталозі Images. Він зазвичай розташований в каталозі ...\Program files\Common Files\Borland Shared.

У вікні завантаження графічного файлу ви можете не тільки проглянути зображення, що зберігається у вибираному файлі, але і побачити розмір зображення цифри в дужках справа вгорі. В деяких випадках, як ви побачите пізніше, це важливо.

Після завантаження файлу клацніть на ОК і у вашому компоненті Image відобразиться вибрана вами картинка. Можете запустити ваше застосування і помилуватися нею. Втім, ви і так побачите картинку, навіть не виконуючи програма.

Коли ви в процесі проектування завантажили картинку з файлу в компонент Image, він не просто відображає її, але і зберігає в застосуванні. Це дає вам можливість поставляти ваше застосування без окремого графічного файлу. Втім, як ми побачимо пізніше, в Image можна завантажувати і зовнішні графічні файли в процесі виконання застосування.

Повернемося до розгляду властивостей компоненту Image.

Якщо встановити властивість AutoSize в true, то розмір компоненту Image автоматично підганятиметься під розмір помішаної в нього картинки. Якщо ж властивість AutoSize встановлена в false, то зображення може не поміститися в компонент або, навпаки, плошадь компоненту може опинитися багато більше площі зображення.

Інша властивість Stretch дозволяє підганяти не компонент під розмір малюнка, а малюнок під розмір компоненту. Встановіть AutoSize в false, розтягніть або стисніть розмір компоненту Image і встановіть Stretch в true. Ви побачите, що малюнок займе всю площу компоненту, але оскільки навряд чи реально встановити розміри Image пропорційними розміру малюнка, те зображення спотвориться. Встановлювати Stretch в true може мати сенс тільки для якихось узорів, але не для картинок. Властивість Stretch не діє на зображення піктограм, які не можуть змінювати своїх розмірів.

Властивість Center, встановлене в true, центрує зображення на площі Image, якщо розмір компоненту більше розміру малюнка.

Розглянемо еше одна властивість - - Transparent (прозорість). Якщо Transparent рівне true, то зображення в Image стає прозорим. Це можна використовувати для накладення зображень один на одного. Помістите на форму другий компонент Image і завантажите в нього іншу картинку. Тільки постарайтеся узяти яку-небудь малозаполненую, контурну картинку. Можете, наприклад, узяти картинку з числа тих, що поміщаються зазвичай на кнопки, наприклад, стрілку (файл ...\program files\common files\borland shared\images\buttons\arrowlr.bmp). Пересуньте ваші Image так, щоб вони перекривали один одного, і у верхньому компоненті встановите Transparent рівним true. Ви побачите, що ве

s